MŪSU STĀSTS
MĪLESTĪBAS MĀJA ir pedagoģijas, personīgās attīstības un emocionālās veselības centrs ģimenei. MĪLESTĪBAS MĀJĀ tiek īstenota inovatīva Latvijas speciālistu radīta pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērnu apmācīšanas un audzināšanas sistēma ‘Mīlestības pedagoģija.’ Mūsu metodoloģijas mērķis ir atbalstīt un stiprināt cilvēku viņa intelektuālajā, emocionālajā un garīgajā attīstībā un iemācīt dzīvot saskaņā ar savu unikālo iekšējo būtību. Mīlestības Pedagoģijas paspārnē dzimis jauns virziens – Mīlestības terapija, kurš ārstē bērnus ar emocionālām, attīstības, uzvedības vai mācību grūtībām, caur radošo darbību atjaunojot saikni ar viņu patieso Es un viņa radošo potenciālu.
Mīlestības pedagoģija sākās pirms vairāk kā 20 gadiem, manā personīgajā dzīvē, kad piedzima vecākā meitiņa. Viņa bija gaidīts bērns, dzemdības noritēja labi, bet kad atbraucu mājās no slimnīcas, satikos ar lielāko tumsu savā dzīvē un izjutu dziļu iekšējo salūzumu. Nevarēju izturēt kad meitiņa raudāja un biju dziļi sāpināta par to, ka nespēju izrādīt mīlestību. Protams, bērniņu mīlēju, tomēr iekšēji izjutu tik lielu tukšumu, ka nespēju atraisīties tam, lai dotu. Biju pilnīgs nabags emocionālā un garīgā nozīmē. Tukšums un negatīvisms, depresija apēda vēl tās dažas drupačas no labā, kas manā dvēselē bija palicis. Toreiz pati to nenojautu, bet Dieva roka bija pār mani. Ar visu savu būtību sapratu, ka tā tam nav jābūt un neskatoties uz smagajiem apstākļiem, es nolēmu: “lai ko man tas maksātu, es iemācīšos mīlēt savu bērnu! Es mācīšos izrādīt mīlestību!” Ar to arī sākās mans sievietes mīlestības ceļš.
ŠODIEN MĪLESTĪBAS LĒMUMS IR CENTRĀLĀ MĪLESTĪBAS PEDAGOĢIJAS ATSLĒGA.
Mīlestība kā lēmums tiek īstenota kā apzināts un pamatots pedagoģijas instruments. Ne gudri padomi, ne teorijas, ne zinātniski atklājumi, bet mīlestība un mīlestības lēmumi ir tas, kas maina. Lēmumi, kas ir izturēti līdz galam, kuriem spēku smeļam lūgšanā. Dievs ir mīlestība un ja mēs mīlam, Dievs ir mūsu pusē un mēs viņa. Horvātu teoloģijas doktors, pedagogs, profesors Tomislavs Ivančičs, teicis, ‘Cilvēks ir tas, uz kurieni iet. Tas, pēc kā cilvēks tiecas, atspoguļojas viņa būtībā.’ Ja skolotājs, vecāks meklē mīlestību attiecībās ar bērnu, ja meklē veidus kā mīlestību izpaust bērnam saprotamā veidā, tad viņa audzēkņi to redz, jūt un neapzināti iet līdzi. Tas notiek pat tad, ja skolotājam daudzas reizes dienā noteiktās pedagoģiskās situācijās neizdodas reaģēt tā, kā viņš vēlētos. Par meistaru kļūst tas, kurš trenējās un treniņā iegulda daudz darba. Tā ir arī ar spēju mīlēt – tā ir jākopj.
MĪLESTĪBAS LĒMUMS IR ATSLĒGA, KAS BŪTISKI IZMAINA SITUĀCIJU ĢIMENĒ. TIKAI MĪLESTĪBA IZMAINA PASAULI!
– Ina Grasmane, Mīlestības Pedagoģijas autore